Nusa Penida

7 mei 2024 - Nusa Penida, Indonesië

Zoals geschreven,  Nusa Penida. We zijn gister met de boot over gestoken, onze taxi-chauffeur kwam precies op tijd om ons naar de haven Kusamba te brengen. Hij was heel behulpzaam en hielp ons met de tickets, wij hadden gewoon een enkeltje gekocht maar onze chauffeur wees ons erop dat het misschien handiger was om gelijk een terug ticket te kopen. Wij weten nog niet hoe laat de boten van Nusa vertrekken en , niet geheel onbelangrijk,  hoe laat we willen vertrekken want we zijn niet! de vlotste s'morgens,  dus het werd een open ticket. We waren best wel vroeg bij de haven en ik had mooi de tijd om heerlijk te kijken naar al het reilen en zeilen van iedereen. Wat een genot om naar de lokale bevolking te kijken in al hun verscheidenheid.  Van een halfkreupele opa die ondersteund werd door zijn familie tot een man (waarvan wij denken dat hij een hotemetoot is) die heel arrogant en toch waardig met een soort staf en een bediende liep. Hij zegende nog net niemand. Heel veel pakjes, dozen en grote plastic tassen werden op een kar geladen en dat ging het eerst aan boord. De boot was helemaal niet verkeerd,  lekkere stoelen en airco, beneden en bovendeks . Na een minuut of  20 varen waren we er, alles weer uitgeladen en op zoek naar onze transfer. Dat ging zomaar niet, we moesten eerst nog 25.000 ruphia p.p betalen, geen idee waarvoor, was ook alleen voor de toeristen, de ingezeten mochten door een ander laantje. Was wel fijn  geweest als dat ergens vermeld werd maar dat hebben wij nergens zien staan. Maar allee, we zijn er. De chauffeur stond keurig te wachten en daar gingen we op weg naar ons hotel. Het eerste wat ons opviel dat het ook hier druk was, veel scooter verkeer met veel blanke mensen erop. De wegen smal en kronkelige en net zoals op Bali, slecht onderhouden. Jacob en ik hadden er een andere voorstelling van, rustiger. Gelukkig reed onze chauffeur kundig door alle drukte heen en bracht ons veilig naar ons hotel,  een stuk van de mainroad af en véél rustiger,  heerlijk. Er zijn delen onder construction,  er word bijgebouwd, daardoor is ons zicht wat beperkter maar wel met een lekker zwembad en goede airco. S'avonds gegeten in een warung aan zee, die zijn op een hoger gelegen kade (bij gebrek aan een beter woord) gebouwd vanwege de golfslag en het strand bestaat uit grof dood koraal. Goed gegeten, lekker gezeten, gratis muziek van de buren erbij, was mooie gitaarmuziek met zangeres, onderweg terug vriendjes geworden met een overenthousiaste golden retriever, die ik zo mee zou nemen maar helaas, en na een spelletje canasta, Jacob een biertje en ik mijn nieuwe lievelingsdrankie lief geslapen. Vanmorgen ontbijt bij de kamer, word iedere dag gebracht, vreselijk naar weer, en we gaan zien wat de dag brengt, ik weet haast wel zeker dat het mooie dingen zijn.

1. Fred:
    7 mei 2024
    Geweldig jullie verhalen .
    Het is zo goed geschreven dat als je het leest zelf meemaakt .
    Ik geniet van al jullie verhalen .
  2. Claudia Hensbroek:
    7 mei 2024
    Het ziet er weer prachtig uit. Veel plezier daar! Wat is je nieuwe lievelingsdrankje?
    Groetjes
  3. Joke Blaauw:
    7 mei 2024
    Het zijn weer prachtige foto's.
    Dat is toch een beetje meegenieten hier !
    Veel plezier daar samen !
  4. WIeger & Jellie:
    Prachtig!
    Om jullie verhalen te lezen.
    Lekker van genieten veel plezier!
  5. Ans Veenstra:
    8 mei 2024
    Dit es een mooi plekje, ik hoop dat er veel te zien is op dit eiland, veel plezier gewenst

Jouw reactie