Day off, off day.

18 april 2024 - Amed, Indonesië

Na vannacht heerlijk te hebben geslapen toch maar opgestaan, Jacob heeft zeker het klokje rond geslapen en ik een uurtje minder. In de airco natuurlijk, dat is toch wel weer wennen. Toen wij aankwamen zag ik dat er een dekbedje op bed lag en ik dacht pffffff die zijn niet goed wijs.  Wel dus, midden in de nacht werd ik wakker van de kou, na een stuk dekbed te hebben opge-eist weer heerlijk verder geslapen. Een eerste kopje koffie buiten op veranda genomen en gelijk zweten, 29 graden!! Dat is ff wennen. Een lekker ontbijtje gehad en dapper op weg gegaan. We gingen lopen, naar de winkel, naar de apotheek, kwamen een dokterspost tegen, mooi dat we weten waar die is want je weet het maar nooit.  In de winkel werden we helemaal blij, ze hebben onze hooggeroemde Soffel, tegen de muskietenbeten. We waren aangenaam verrast te merken dat het in 7 jaar tijd niet duurder is geworden. Nog stééds 75 eurocent! Gelijk ingeslagen. Apotheek nog niet gevonden maar terug naar het hotel gegaan,  te heet. Bij het hotel rond gehangen bij het zwembad, zo heerlijk relaxed. Jacob ging zwemmen in zee, en dacht, ik haal even mijn flippers. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas hij kwam er niet ver mee, hij verloor er een en dat is toch wel lastig zwemmen.  Verschillende keren is hij het strand op en neer gelopen maar helaas......geen flipper gevonden. S'middags is Jacob naar de duikschool, die hier bij het hotel is gevestigd,  geweest en een afspraak voor morgen gemaakt. Hun hadden gelukkig zijn maat, qua flippers. Hij gaat duiken naar de Liberty, een scheepswrak, wat al enige jaren op zijn wenslijstje staat. De vorige keer hier (2017) kon dat niet doorgaan vanwege een oorontsteking. Ik hoop voor hem dat hij na morgen kan afvinken. Hij is nu wat aan het spelen met zijn onderwater fototoestel want alles moet prima in orde zijn. Straks eten, vroeg naar bed want hij moet morgen vroeg op . Waarschijnlijk schrijft hij morgen zijn ervaringen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke Blaauw:
    18 april 2024
    Wat leuk om het op afstand mee te beleven !
    Veel plezier.. en Jacob succes morgen !
  2. Slawek:
    18 april 2024
    Correctie, duikers hebben geen flippers 🤣🤣🤣
  3. Ans Veenstra:
    18 april 2024
    Wat heerlijk dat het daar zo lekker weer is,we hebben hier nog steeds regenseizoen
  4. Anja de Jonker:
    19 april 2024
    Nou jullie genieten er wel van. Zo hoort het ook
    Jullie hebben beter weer als bij ons. Brr gewoon koud

Jouw reactie