Liberty

19 april 2024 - Amed, Indonesië

Hier dan een verhaal van mij, Jacob. Dag 3, vrijdag 19 april.

Vanmorgen liep de wekker om 06.45 uur af, en dat in de vakantie maar ja, als je duiken wil moet je er vaak redelijk vroeg bij zijn en dat heb ik er zeker voor over. Ontbijt de vorige avond al geregeld dus om 07.15 uur zat ik aan de scrambeld egs met fruit toe en een kopje thee, hun koffie vind ik niet te drinken dus dan maar thee. Om 08.00 uur verzamelen, duikspullen ingeladen en in een soort pick-up truckje, maar dan erg klein, naar de eerste duikstek gegaan. We moesten nog even wachten op de flessen maar daarna konden we het water in. Tijdens het regelen van de duiken gesproken over hoeveelheid lood, ik neem best wel veel lood mee, ik wist niet zeker meer hoeveel maar ik dacht 8 kg, dat vonden ze best wel veel dus eerst 6 kg af gesproken, mijn buddy zo extra  bij zich hebben. Bleek dat ik toch te weing had waardoor ik niet kon zinken, buddy haalde snel nog een kg erbij en daarna was het goed maar daardoor een rommelige duik geworden plus dat het 2 jaar geleden was dat nog ik voor het laatst had gedoken maar 1 keer op weg ging het weer goed. Was en vrij simpele duik waar niet heel veel was te zien, totale tijd 40 minuten.

Na een pauze waarin we wat gedronken hebben naar de 2de duikstek, wrak de Liberty. Deze boot was een Amerikaans oorlogsschip wat in de 2de wereldoorlog door een Japanse onderzeeër is getorpedeerd,  het schip zonk eerst niet en werd versleept maar viel toen uit elkaar. Tijdens het duiken zag ik niet echt dat het een schip was geweest en dat vond ik wel jammer maar er was volop leven op en rond het wrak. Deze duik ook mijn foto toestel meegenomen en een paar foto's en filmpjes gemaakt. Deze duik ging weer als vanouds, lekker relaxed en een duik van 50 minuten.

Na het duiken lekker gedoucht en weer naar het hotel, daar de rest van de dag samen met Annette aan en in het zwembad gerelaxed. Maandag weer duiken en dan op het wrak Kubu.

Al met al een heerlijke dag.

1. Slawek:
    19 april 2024
    Liberty is geweldig en verveelt nooit. Elke keer als we daar doken was het een bijzondere duik.
    Geniet van je Kubu duik, ben benieuwd wat je er van vind.
  2. Chantal:
    19 april 2024
    Leuk hoor!
  3. Joke Blaauw:
    20 april 2024
    Zo leuk jullie te volgen .
    Maar genieten samen ..
    Op naar de volgende duik ! 💪😍
  4. Ber, Andrea en Moeke:
    21 april 2024
    Hoi Annet en Jacob,

Ik heb de foto's gezien en het is allemaal prachtig. Leuk dat jet mooie dingen ziet met duiken. Ga zo door want de vier weken zijn zo maar om gevlogen.
    Groetjes van Moeke,

PS Bert en Andrea zijn op visite en we hebben samen alles goed op de computer kunnen bekijken.

Jouw reactie