Kubo wreck, maandag 22 april

22 april 2024 - Amed, Indonesië

We hebben 2 dagen niet veel gedaan, 1 reden hiervan is dat wij beide behoorlijk rood op de schouders waren ondanks dat we er op onze manier best wel goed op hadden gelet, vooral in de schaduw liggen, maar toch niet goed genoeg opgelet dus. Het hoogte punt in het weekend was zaterdagmiddag,  Annette zag vanuit de strandstoel bij ons hotel vreemde bewegingen in de zee, ik snel mijn waterschoentjes aan en duikbril mee en er naar toe gezwommen. Het leek eerst een schildpad in nood maar achteraf waren het 2 schildpadden  en niet in nood maar met veel plezier, toen ze mij zagen zijn ze er vandoor gegaan en gelijk hebben ze.

Maandag weer vroeg op voor dag 2 duiken, het Kubo wrak. Na een halfuurtje rijden met de mini pick-up waren wij ter plaatse. Alles uitgeladen en set opgebouwd en in het water. Al vrij snel zag ik het wrak en dit zag er echt nog uit als een boot. Wij zijn er op en erin geweest en het was mooi maar nu moet ik Slawek gelijk geven, er was veel minder te zien in en om het wrak, wat dat betreft is de Liberty toch mooier. Er staat nog een oude jeep in maar die zakt steeds verder in elkaar. Mijn buddy heeft nog een paar foto's van mij gemaakt bij het schip, sta ik er ook eens op. Terug naar de kant was best wel een uitdaging, er stond een behoorlijke stroming en 1 maal aan de kant moest ik ff uitstijgen. Aan de kant stond een beschrijving van het wrak en nu doe ik een beroep op Slawek en Claudia die daar al veel vaker gedoken hebben, op de beschrijving staat namelijk Boga wreck.  Ik denk dat ik nu nog steeds niet op het Kubo wrak gedoken heb.

Na een korte pauze met thee en gebakken banaan naar de volgende stek gegaan, Sidem. Hier wordt heel veel macro fotografie gedaan. Wij zijn het water ingegaan en even later kwam het koraal al, we zagen gelijk een heel klein wit beestje , volgens mij een soort slak, van ongeveer een halve cm die over de stenen ging, erg leuk om te zien en nu snap ik ook dat daar macro fotografie gedaan wordt. Verder erg veel leuke dingen gezien zoals slakken, koraal  vissen en een schildpad. Het zicht was geweldig en er was zo goed als geen stroming  van deze duik heb ik echt genoten, was ook een duik van een uur.

Morgen weer een rustige dag en dan daarna naar Ubud, vooral bekent om zijn kunst en kunstenaren.

1. Claudia Hensbroek:
    22 april 2024
    Hallo Jacob, het wrak heet Boga en het ligt bij Kubu. Vandaar dat het ook Kubu-wreck genoemd wordt. Groetjes
  2. Jacob:
    22 april 2024
    Bedankt, begon er echt aan te twijfelen
  3. Slawek:
    22 april 2024
    Mooi verhaal en leuke foto's.
    Denk aan je witbalans onderwater.😉
  4. Pierre:
    22 april 2024
    Van Slawek jullie blog gekregen en al wat gelezen en foto's bekeken. Veel plezier verder daar in Verweggistan en geniet van zon, zee, duiken, luxe en elkaar. Hoop dat het rode op de schouders mee valt de komende dagen

Jouw reactie